Pages

Tuesday, May 3, 2011

Aku tak percaya dengan Akismet.

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Semua.

Akismet merupakan 1 plugin penghalang komen spam untuk blog wordpress..

Selama sebulan aku berblog untuk blog ini, aku tak pernah pakai Plugin Akismet ini..

Sebabnya  blog ini tak hebat sangat.. fikir aku, mana la ada orang nak spam-spam kat blog aku ni..

Tapi aku silap, banyak betul spam ni.. naik bengang aku.. Lain aku publish, lain yang dikomen.. tak kena langsung.. gerenti spam..

Jadi, aku pun cari la plugin untuk halang spam ni..

dipendekkan cerita, aku install Akismet dengan GrowMap Anti-Spambot 2 hari yang lepas.

Ternyata BERKESAN..

Tapi TERLEBIH BERKESAN..

Yang bukan Spam pun dikatakan Spam..


Aku pun pelik.. Kenapa komen tu dikira spam.. sorry kepada hantu dan zool..

Nak kata GrowMap Anti-Spambot yang silap, tak logik pula. sebab siapa nak komen kena tick dulu kat "Confirm you are NOT a spammer".. kiranya dah tick la tu.. sebab dah lepas..

Jadi, Akismet la yang salah kan..

Aku rasa macam nak buang ja Akismet ni..

Sebelum aku nak buang tu, aku nak tanya la pendapat anda semua..

Perlukah aku buang Akismet ini??

Lagi 1, komen trackbacks/pingbacks tu spam juga ka?? Semua masuk spam juga ni.. aku pun tak tahu apa fungsi trackbacks ni.. huhu

p/s: sorry jika aku tersalah, aku masih baru dalam wordpress ni..

6 comments:

auc dot com said...

aku guna aki ni juga dia kesa spam
44,578 spam byk benor tu huhuhu

rasanya ok jugak pakai nih sbb aku pun baru jugak dlm wordpress nihh

niq said...

mybe dia trace ikot ip...so mybe ip mereka tuh dikira spam...

pencinta wanita said...

tak reti den..

akuorgkmpng said...

hahaha.. byknya. msti lama dh ni..

akuorgkmpng said...

entah la.. pening juga..
trackback spam juga ka?

akuorgkmpng said...

bila nk pkai wordpress ni..

Post a Comment