Pages

Monday, April 11, 2011

Aku tak Suka Blogger Jenis ini.

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Semua.

Aku sekarang ini menghadapi masalah dalam mempelajari mengenai blog ini..

Blog aku ini pun masih baru, jadi banyak lagi kena ditambah..

Aku pakai wordpress, jadi memang banyak plugin wordpress ini. Tapi aku kena buat pilihan yang tepat dalam memilih plugin wordpress ini.

Jadi, aku kena la mencari tutorial untuk memilih plugin yang terbaik..

Memang banyak tutorial, dan yang paling aku tertarik berkenaan blog yang buat tutorial untuk para newbie yang baru hendak berjinak jinak dengan blog ini.

Dan yang dapat menarik perhatian aku lagi, bila ada tutorial dalam bahasa melayu.. Mudah sikit nak faham.

Masalahnya, Kenapa buat disable right click??

Tak nak orang copy?? Tu la sebab utamanya..

Tapi, aku memang tak suka la.. Tension aku..


Sebab aku tak suka??

-Tak boleh aku nak copy, bukan aku nak copy entri tu.. tapi nak copy benda yang perlu di copy.. contohnya, bagi pengguna blogspot mahupun wordpress, buat tutorial.. kemudian suruh copy masuk editor kita.. Macam aku ini, aku cari senarai ping site untuk di masukkan dalam senarai ping site aku untuk wordpress ini.. Tapi, buat disable right click.. Macammana aku nak copy.. penat nak taip balik.. baik aku cari blog lain.. huh.

-Tak boleh nak buka New tab.. Ada juga bagi link untuk ke blog lain.. Tapi bila tekan link tu, tak dibuka dalam tab baru.. Contohnya, Tutorial aku jumpa tu. dia bagi senarai plugin yang perlu untuk wordpress ini, dia pun bagi link ke website plugin tu, untuk di download.. Tapi, bila dah tak boleh buka kat tab baru.. Susah la.. lepas buka, lepas tu, kena back balik..

- Tak boleh nak search kat google, Jenis ni lagi aku tension..  Buat tutorial, tentang plugin juga.. Tapi link apa tak bagi, katanya suruh kita rajin-rajin cari sendiri sebab dia dah bagi nama plugin tu.. Kalau tak buat disable right click, kan senang aku explore..

Setiap benda tu ada baik buruknya.. tapi biarlah yang dapat memuaskan orang lain, bukan hanya memuaskan diri sendiri.

Menurut pemerhatian aku juga, Jenis blogger yang buat disable right click ini.. Kebanyakkan blogger melayu kita.. Tak pula aku jumpa blogger mat saleh yang buat disable right click..

p/s: tutorial yang makin menyusahkan aku..

44 comments:

Abang Zam said...

chill...aku dah panas dah ngan blogger bajet kool dengan disable right click macam hak persendirian..pedas pedas...

pegi je cari mat salleh punya..berbaloi


aku datang bukan nak promote link aku..baca lah kalau kau free : Gadis Cina Lebih Hot Berbanding Gadis Melayu PROVEN!

westnu said...

should u disable javascript on your browser, and than you can copy the articel or contente pak cik :D

niq said...

bajet la tuh...nk jage copyright..hahahha

gee said...

x suke gak.. nyusah je..

mUmTAz said...

Chill2..Aku pun tak suke gak... abes cite ALT+F4

kyo_9 said...

haha.. copyright la sangat..

akuorgkmpng said...

hahaha..
betoi tu.. mat saleh ok ja.. hehe

akuorgkmpng said...

ooo.. tak tau pula aku.. ada cara rupanya..

akuorgkmpng said...

hahaha.. hang jgn buat pula.. haha

akuorgkmpng said...

hahaha..
trus tutup..

akuorgkmpng said...

mmg mnyusahkan org ramai.. hahaha

akuorgkmpng said...

apa yg best sgt la ng copyright tu.. hahaha

Faris Adli Jamian said...

jom singgah blog aku pula..aku pun guna wordpress

pencinta wanita said...

semua main letak aja, ikut sedap,huhu

Dilakochan said...

Dulu kita pun antara termasok dlm kategori ni.
Tapi bila lama lama, banyak yg menyusahkan dr menyenangkn..

abaikan je terus :D

akuorgkmpng said...

bagus klu dh buang.. hehe..

akuorgkmpng said...

hahaha..
main komen ja.. hehe

akuorgkmpng said...

ok ok.. thanks singgah sini..

decrewz said...

Kata blog tuk kongsi ilmu, tapi sibuk nak disable right klik lebih2 lagi bab2 tutorial..hu3

buaya said...

salam ziarah

selamat dtg ke blog buaya dan menjadi follower sekali k

eddy said...

hahaha...blog aku ringkas dan pantas...aku ade wat tutor disable right click nie..meanwhile...browser2 bru ade auto dialog kill...x yah disable java script...just force click until kuar "prevent this page from creating another dialog"

akuorgkmpng said...

hehe.. blog hang byk cita tutttt erk.. politik pun ada.. huhu..

akuorgkmpng said...

ah ha.. blog tu mmg byk tutorial.. entah bila dia buat disable right click tu.. dlu tak pun..

akuorgkmpng said...

oooo.. wlupun aku x brapa faham apa yg hang terangkan.. tapi akn aku bca caranya di blog hng.. byk tutor menarik..
bookmark selalu... penting ni.. hehe

niq said...

itu untuk yang pakai java script..ada yang pakai coding ape entah..mmg ssah gle nk highlight pape..

akuorgkmpng said...

hahaha.. aku dh jumpa tutor tu kt blog tu.. tapi aku x bca lgi.. hehe..
blog dia ok la.. laju ja..

eddy said...

kalau x percaya..try le.. actually, benda2 locking
mcm tue hanya bazir bandwidth dowang je.. biarlah kan..
blog dowang..suka ati laa.. kita tego kang... dowang maroh..
alek2..buat je trick2 yang boleh...

akuorgkmpng said...

hehe.. ok.. thanks buat tutor tu..

InGkLaTe said...

blog nak jaga copyright bagai... tp thesis, assignt, kaki cilok punye...kehkeh..

akuorgkmpng said...

hahaha.. rmai betoi yg benci..

sunahusna said...

toi2..aku pun tak suka disable right klik tu...

akuorgkmpng said...

mmg.. menyusahkan

zam said...

blog perahbesi....hahahhahah

akuorgkmpng said...

hahaha.. besi karat

kid said...

tekan ctrl smbil right click atau tekan button scroll kat mouse.kdg2 x jd.

akuorgkmpng said...

yg pnting.. rmai x suka.. hahaha

nifi2408 said...

slalunye yang disable right click ni perempuan . tak nak orang copy . ntah ntah dorang sendiri pun ciplak dari tempat lain . annoying . =.=

akuorgkmpng said...

huhuhu.. lgi teruk org cmtu..

Qairy said...

salam..same like me..haha
menyusahkan visitor yang datang.

Qairy said...

kalau kite tgk betol2.. kat internet ni sume copy..cume care dia lain2..contoh cam berita harian dengan metro, xde beza pon..berita same je just care present die lain2.

akuorgkmpng said...

betul-betul..
kbykkn blogger akn cri isu untuk ditulis..
jdi, isu trsebut slalunya akn dicari kt intrnt..

pasal metro ng brita hrian tu.. betul la kata hng, blogger pn mcm tu kbykknnya..

akuorgkmpng said...

x mesra pengguna.. hahaha

elihjapahar said...

Baik simpan je blog tu dr publish, bukan nak bg senang nak susahkan org haha!..pun tak suka jg..

akuorgkmpng said...

haha.. tensen sgt2 bila blog yg buat tutor buat cmtu, mnyusahkn org ja.. hrmmm

Post a Comment