Pages

Wednesday, August 3, 2011

PERLU KE KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA | SEGMEN CIKGUMUZIK

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Semua..



PERLU KE KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA??


Sebelum aku menjawab persoalan itu, ingin aku nyatakan bahawa ini adalah entri segmen perbincangan yang dianjurkan oleh blogger top malaysia masa kini iaitu wan cikgu muzik.. Kalau nak join Klik PERLU KE KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA | SEGMEN CIKGUMUZIK..(KLIK BANNER atas tu pun boleh)..  Terima kasih sebab buat segmen ini, aku pun tengah kering idea ni.. hahaha


Ok lah, berbalik pada tajuk entri segmen ini iaitu PERLU KE KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA??


Jawapan aku SANGAT PERLU KITA KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA..


Mengapa aku katakan ianya perlu??


1. DIHARGAI


Bagi yang membuat segmen, seharusnya komen lah walaupun sepatah untuk menunjukkan kesungguhan anda dalam menganjurkan segmen tersebut.. Orang datang memeriahkan segmen anda, jadi hargailah sesiapa yang menyertainya dengan memberi komen anda di bahagian komen..


2. TIDAK TIMBUL TANDA TANYA.


Kadang-kadang bagi yang join sesuatu segmen, pasti mereka mengharapkan respon si penganjur segmen sama ada penyertaan mereka diterima atau tidak.. Mungkin sesuatu segmen itu mempunyai syarat yang tertentu..


3. TAHU ENTRI KITA DINILAI.


Kalau kita buat segmen, sudah tentu si pembuat segmen akan datang melihat entri kita itu.. Jika tidak, macam mana caranya dia hendak memilih pemenang bukan.. Tapi, kalau pemenang dipilih berdasarkan like di facebook (segmen gambar selalunya).. mungkin ada yang penganjur tak komen.. Sebab bukan yang menilai, tapi orang ramai.. Walau apa pun, komen lah supaya nampak si penganjur juga menilai penyertaan kita itu..


4.  LEBIH BERSEMANGAT..


Blogger yang selalu join segmen akan lebih bersemangat jika si penganjur memberi komen terhadap segmennya.. Tambah-tambah lagi jika komen yang berbentuk positif.. Tidak lah tertunggu tunggu respon dari penganjur..


5. NAMPAK MESRA.


Dengan balasan kunjungan dari pihak penganjur segmen melalui komen. Nampak lah penganjur itu seorang yang mesra dan tidak sombong dengan pembaca blognya.. Mana tahu, nanti ada segmen lagi.. orang yang sama akan selalu jejak ke blog penganjur untuk memeriahkannya lagi..


6. TIDAK TERTIPU.


Ini sebenarnya malas aku nak letak, nak letak juga supaya ia tak jadi ikutan.. Sebab aku dulu selalu join segmen dan contest ini.. Ini disebabkan penganjur menutup awal segmen atau contest tersebut tanpa menyatakannya di Entri segmennya itu. ada yang masih join walaupun tarikhnya dah tamat.. Nampak benar penganjur tidak melihat selalu komen-komen penyertaan walaupun ianya dah habis tarikh kan.. Macam lari tajuk ja ni.. hahaha. Perlukah aku nyatakan siapa?? hihi


Rasanya itu dah cukup kot.. Isi banyak lagi, tapi ulasan nak sama ja.. hahaha..


Sebelum itu, Lihat dulu segmen yang dianjurkan.. Kalau yang simple simple dan pemilihan pemenang pun tak perlukan pernilaian yang ganas-ganas.. setakat komen balas di ruangan entri segmen si penganjur pun dah cukup.. tu kalau habis malas la.. hahaha


Apa-apa pun, PERLU KE KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA??




"AKU PILIH "PERLU KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA "..



p/s: sedap ja aku ulas pasal ni, ingat senang ka handle segmen semua tu.. hahaha. Kalau setakat 2 penyertaan, larat la nak bagi komen.. Ni sampai 2 juta penyertaan.. hihi

3 comments:

wan_cikgumuzik said...

excellent..!!! terrbaeeekkkk..!! sangat teruja dengan kata2 hang.. mantop lah.. huhuhu.. aku bukan top bloggger laa.. top rangking jerr.. apa ada pada rangking.. pepe pon aku nak ucap tahniah kerana berjaya meluahkan pendapat yang bernas..

thanks join segmen aku yerr.. :P

malu plak aku ang kata aku top.. haiiisshhh..!!

akuorgkmpng said...

yehh.. sukanya aku..
hahaha.. :P

Hans said...

aku pun rasa kena komen
:-)

Post a Comment